لنف نود یک بیماری جدی است؟
نوشته شده توسط : alihojat

لنف نود چیست؟

غدد لنفاوی متورم معمولا در نتیجه عفونت ناشی از باکتری یا ویروس رخ می دهد. به ندرت در اثر سرطان ایجاد می شود. غدد لنفاوی در توانایی بدن در مقابله با عفونت ها نقش اساسی دارند. آنها به عنوان فیلتر در به دام انداختن ویروس ها، باکتری ها و سایر مهاجم ها بیماری می کنند تا نتوانند سایر قسمت های بدن را آلوده کنند. مناطق مشترکی که ممکن است متوجه گره های لنفاوی متورم شوید شامل گردن، زیر چانه، زیر بغل و کشاله ران است. در بعضی موارد گذر زمان و کمپرس گرم ممکن است تنها چیزی باشد که برای درمان گره های لنفاوی متورم نیاز دارید. اگر عفونت باعث تورم غدد لنفاوی شود درمان به علت آن بستگی دارد.

لنف نود

انواع لنف نود

غدد لنفاوی با گلبولهای سفید پر شده و مایع لنفاوی را که از قسمت های خاصی از بدن می آید فیلتر می کنند. آنها با عفونت ها مبارزه می کنند. تفاوت انواع لنف درمحل قرار گیری آنها است. گره های لنفاوی در جلوی گردن، بینی، گلو و پایین صورت را تخلیه می کنند. گره های پشت گردن که پوست سر را تخلیه می کنند. گره های زیر بغل که بازوها و قسمت فوقانی سینه را تخلیه می کنند. گره های کشاله ران که پاها و قسمت های تحتانی معده را تخلیه می کنند.

غالباً غدد لنفاوی متورم به جایی که مشکل وجود دارد نزدیک خواهد بود. هنگامی که دچار گلودرد هستی ممکن است غدد لنفاوی در گردن متورم شود. زنانی که سرطان سینه دارند ممکن است غده های لنفاوی متورم در زیر بغل خود را مشاهده کنند.

 

 

 

اندازه طبیعی لنوف نود

افزایش اندازه یک یا چند غده لنفاوی بیشتر در گردن مشاهده می شود و همچنین شامل گره های لنفاوی متورم در زیر بغل یا کشاله ران است. گره های معمولی معمولاً کمتر از ½ اینچ (12 میلی متر) هستند که اندازه یک نخود یا لوبیای پخته است.

آیا سونوگرافی روش خوبی برای تعیین علت بزرگی غدد لنفاوی زیر بغل است؟

غدد لنفاوی که به علت تجمع سلولهای سرطانی بزرگ شده باشند در سونوگرافی معمولا نمای متفاوت تری را  نسبت به زمانی که بزرگی این غدد در اثرعفونت ها باشد دارند از ای رو برای یافتن توده پستان به عنوان علت این بزرگ شدگی هم میتوان از سونوگرافی استفاده کرد و روش مناسبی میتواند در این امر باشد.

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: